MÜZİSYEN MEHMET CAN GÜRSES

Soru: Öncellikle bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Cevap: Merhaba ben Mehmet Can GÜRSES  4 şubat 1999 Hatay doğumluyum 17 yaşıma kadar Hatay’da yaşadım ve liseye kadar olan eğitimimi burada aldım.Güzel sanatlar lisesi mezunuyum liseden sonra çalışma hayatına hızlı bir giriş yaptım ve sahneler almaya başladım bu yüzden üniversite okumadım kendimi işimde geliştirmeyi düşünüyorum.Tabii önümüzdeki yıllarda ben de bir diplomam olsun isterim

Soru: Müziğe ilginiz ne zaman başladı?

Cevap: 5-6 yaşlarındayken annemin bana doğum günü hediyesi olarak oyuncaktır diyerek aldığı ukelele ile müzikle tanıştım.

Soru: Müzisyen olarak mutlu musunuz?

Cevap: Müzisyen olduğum için mutluyum fakat ticarete dökecek olursak karnımı değil daha çok ruhumu doyuruyor :))

Soru: Türkiyede sanatın ve müzisyenlerin yeterince değer gördüğünü düşünüyor musunuz?

Cevap: Maalesef ülkemizde mekanlarda sahne alan çoğu müzisyen hayat sigortasından yararlanmıyor ve konuyla ilgili denetlemeler çok fazla yapılmıyor. Bununla ilgili bir yasa da çıkmıyor. Bizler sanat icra ediyoruz ve insanlara gereken eğlenceyi huzuru sağlamaya çalışıyoruz ve müzik gerçekten ruhu dinlendirirken bedenimize de dinginlik veriyor bir terapi gibi düşünün. Ama bunun karşılığında aldığımız ucuz kaşeler ve hayat sigortamızın olamaması canımı çok sıkıyor ve evet gereken değeri maalesef ki göremiyoruz…

Soru: Bir sahne sanatçısı olarak nelerin değişmesini istersiniz?

Cevap: Değişmesini istediğim şey net. Eğlence sektöründe vergi indirimleri yapılmalı ki insanlar eskisi gibi mekanlara gidip bir şeyler içebilsin, eğlenebilsin. Çünkü insanlar eğlenince mutlu olunca ben de çok mutlu oluyorum, rahatlıyorum. İkinci sorun da müzisyenlere değer verilsin. Bizler müzik kutusu değiliz ve hepimizin telefonlarda olduğu belli bir playlistimiz var. Buna ekleyeceklerimiz olur veya olmaz. Repertuarımızda mevcut olan şarkıları söyleriz. Biz bir YouTube değiliz, insanız. Bunun bilincinde olunsun isteriz :)) ve az evvel ki soruda bahsettiğim sigorta konusu o konuya gerçekten el atılmalı.

Soru: Son zamanlarda müzisyenlere yapılan şiddet ve saldırılar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cevap: Onların insan olduğuna, sanata ve sanatçıya değer vermediğini hatta kendinin dışında birinin iyiliğini düşünmeyen görgüsüz bir topluluk. Onur Şener vefat ettiğinde çok üzüldüm. Sonra ardından Piiz grubunun bateristi saçma sapan bir muhabbetten ötürü hastanelik edildi. Farkettiniz mi bilmiyorum ama bu ülkede bir olay patlak verdiğinde ardı arkası kesilmiyor. Yoksa çok mu özenti bir topluluğuz ya da çok mu acımasız olduk?  Lütfen unutmayın nota sehpasında milyon liralarda taksanız repertuarımızda o şarkı yoksa ezgisini bilmediğimizden ötürü internetten sözlerini de açsanız o şarkıyı söyleme şansınız yoktur. Ki zaten milyon lira da taksan ben o şarkıyı çalmak zorunda değilim…

Teşekkürler Mehmet Can bey

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın